Szlabany na parkingach towarzyszą nam niemal każdego dnia, jednak rzadko zastanawiamy się nad ich działaniem. Więcej uwagi poświęcamy szlabanom dopiero w momencie, gdy stajemy przed koniecznością ich zakupu. W przypadku szlabanów parkingowych, odpowiedzialnych za kontrolę i przyznawanie dostępu osobom upoważnionym, wybór powinien paść na urządzenie funkcjonalne i wytrzymałe, które sprosta oczekiwaniom nabywcy przez wiele lata. W tym artykule prezentujemy najważniejsze informacje na temat działania, konstrukcji oraz typów dostępnych szlabanów parkingowych.
Szlabany na parkingu – bezobsługowe i obsługiwane manualne
Automatyzacja procesów kontroli dostępu pozwala zrezygnować ze szlabanów obsługiwanych manualnie na korzyść szlabanów bezobsługowych. Pozwala także ograniczyć koszta generowane przez obsługę konkretnego obszaru, a ponadto przyspiesza przebieg przyznawania kontroli. Szlabany na parkingu mogą obsługiwać bilety, karty, a także aplikacje, centralę samochodową i inne urządzenia sygnalizujące z zakresu automatyki. Mogą także automatycznie reagować w momencie wykrycia obecności samochodu.
Konstrukcja i mechanizm działania szlabanów na parkingach
Szlabany parkingowe wykonywane są z tworzyw odpornych na wpływ opadów atmosferycznych, długo utrzymującej się wilgoci oraz zmienne temperatury. Optymalnym materiałem jest ocynkowana stal lub aluminium, gwarantujące odporność na korozję na wiele lat. Są także odporne na uszkodzenia mechaniczne, potrącenia, draśnięcia. Powierzchnia szlabanów może zostać pomalowana oraz pokryta oznaczeniami lub elementami odblaskowymi, zwiększającymi widoczność. Ponadto może zostać pokryta dodatkowymi warstwami zabezpieczającymi.
Kluczową różnicą wśród dostępnych szlabanów jest długość ramienia, które może wynosić kilka metrów i zostać dopasowane do szerokości konkretnego przejazdu. Ramię zasilane jest przez napęd elektryczny lub hydrauliczny, co pozwala na jego stabilne opuszczanie i blokowanie lub otwieranie wjazdu. Przeciętny szlaban na wykonanie cyklu otwierania potrzebuje zaledwie 0,5-5 sekund. Spodziewany czas pracy zależy od typu obsługiwanego sygnału oraz długości ramienia.
Szlabany przystosowane do intensywnej pracy
Dedykowane do wykorzystania na parkingach, szlabany odznaczają się intensywnością pracy mierzoną ilością cykli otwierania/zamykania w skali doby. Wartość tego współczynnika może mieścić się w przedziale od kilkuset do kilku tysięcy lub więcej. Wybór konkretnego rozwiązania należy skonsultować z dostawcą szlabanu. Powinien dopasować także oprogramowanie i system zarządzania oraz zaproponować dodatkowe funkcje – domofonu, kamery, system SOS itp.
Przeciętny szlaban na parkingu osiedlowym wykonuje kilkaset cykli otwierania/zamykania dziennie. W przypadku parkingów przy centrach handlowych, przeciętny ruch dobowy wymusza nawet 2-4 tys. cykli lub więcej. Podobną wydajność prezentują parkingi publiczne oraz ulokowane w centrach dużych miast.
Szlabany na parkingach towarzyszą nam niemal każdego dnia, jednak rzadko zastanawiamy się nad ich działaniem. Więcej uwagi poświęcamy szlabanom dopiero w momencie, gdy stajemy przed koniecznością ich zakupu. W przypadku szlabanów parkingowych, odpowiedzialnych za kontrolę i przyznawanie dostępu osobom upoważnionym, wybór powinien paść na urządzenie funkcjonalne i wytrzymałe, które sprosta oczekiwaniom nabywcy przez wiele lata. W tym artykule prezentujemy najważniejsze informacje na temat działania, konstrukcji oraz typów dostępnych szlabanów parkingowych.
Szlabany na parkingu – bezobsługowe i obsługiwane manualne
Automatyzacja procesów kontroli dostępu pozwala zrezygnować ze szlabanów obsługiwanych manualnie na korzyść szlabanów bezobsługowych. Pozwala także ograniczyć koszta generowane przez obsługę konkretnego obszaru, a ponadto przyspiesza przebieg przyznawania kontroli. Szlabany na parkingu mogą obsługiwać bilety, karty, a także aplikacje, centralę samochodową i inne urządzenia sygnalizujące z zakresu automatyki. Mogą także automatycznie reagować w momencie wykrycia obecności samochodu.
Konstrukcja i mechanizm działania szlabanów na parkingach
Szlabany parkingowe wykonywane są z tworzyw odpornych na wpływ opadów atmosferycznych, długo utrzymującej się wilgoci oraz zmienne temperatury. Optymalnym materiałem jest ocynkowana stal lub aluminium, gwarantujące odporność na korozję na wiele lat. Są także odporne na uszkodzenia mechaniczne, potrącenia, draśnięcia. Powierzchnia szlabanów może zostać pomalowana oraz pokryta oznaczeniami lub elementami odblaskowymi, zwiększającymi widoczność. Ponadto może zostać pokryta dodatkowymi warstwami zabezpieczającymi.
Kluczową różnicą wśród dostępnych szlabanów jest długość ramienia, które może wynosić kilka metrów i zostać dopasowane do szerokości konkretnego przejazdu. Ramię zasilane jest przez napęd elektryczny lub hydrauliczny, co pozwala na jego stabilne opuszczanie i blokowanie lub otwieranie wjazdu. Przeciętny szlaban na wykonanie cyklu otwierania potrzebuje zaledwie 0,5-5 sekund. Spodziewany czas pracy zależy od typu obsługiwanego sygnału oraz długości ramienia.
Szlabany przystosowane do intensywnej pracy
Dedykowane do wykorzystania na parkingach, szlabany odznaczają się intensywnością pracy mierzoną ilością cykli otwierania/zamykania w skali doby. Wartość tego współczynnika może mieścić się w przedziale od kilkuset do kilku tysięcy lub więcej. Wybór konkretnego rozwiązania należy skonsultować z dostawcą szlabanu. Powinien dopasować także oprogramowanie i system zarządzania oraz zaproponować dodatkowe funkcje – domofonu, kamery, system SOS itp.
Przeciętny szlaban na parkingu osiedlowym wykonuje kilkaset cykli otwierania/zamykania dziennie. W przypadku parkingów przy centrach handlowych, przeciętny ruch dobowy wymusza nawet 2-4 tys. cykli lub więcej. Podobną wydajność prezentują parkingi publiczne oraz ulokowane w centrach dużych miast.
Ostatnie wpisy
Najnowsze komentarze
Categories
Recent Post
Drogie czy tanie napędy do bram?
2024-12-19W jaki sposób działają szlabany na parkingach?
2024-12-19Z czego wykonuje się bramy przemysłowe do
2024-08-12Tags
Galary